2021. május 23., vasárnap

Lili új gurulója - házibarkács

A gyerekek meg a görkorcsolya mindig nehéz kérdés, mert azoknak a kis pockoknak állandóan nő a lábuk. Lilivel is ez volt a helyzet, sikerült a jó kis koriját hipp-hopp kinőnie. 😟

Ráadásul most a járvány miatt minden valós és webes üzlet is rottyon van, a készletek a minimumon, úgyhogy 35-ös méretben beszerezni egy valamirevaló korit erős kihívás. Ezért úgy döntöttem, hogy meglepem a kiscsajt a szülinapjára valami egyedivel.

Még régebben a Szondiban (www.koriszerviz.hu) vettem occsóért egy romos talpat felfüggőkkel, és most előszedtem, mert rózsaszínű volt, és az olyan csajos… És hát pont alkalmas volt egy 35-36-os korihoz. Szóval elővettem, leporoltam. Ő az, bár akkor még sem fék, sem kerék nem volt rajta. Sajnos romos állapotában nem készült róla fotó. 😊


Aztán elvittem a kiscsajt, és vettünk egy alkalmas cipőt. Komoly összegért a CCC-ben (4e). Persze nem mondtam, hogy mire kell majd. Azt hitte, kap egy futkosót.


Nem a legtökéletesebb választás, de erős és merev talpa volt, és a rózsaszínes betétek pont passzoltak a talphoz. Jobb lett volna, ha ennyire nem hajlik fel az eleje, de hát minden nem lehet tökéletes.


Aztán még be kellett szerezzek pár alkatrészt, egy részét a Decathlonból (www.decathlon.hu), másik részét a csavarboltból, és távtartókat a Skateworldből (www.skateworld.hu). Kerekeket pedig a neten kaptam Reginától, aki épp akkor dobta fel eladásra. Így lett egy ilyen alkatrész kupacom:


Már eddig is izgalmas volt összeszedni minden hozzávalót, mert minden le van fosztva. De innen jött a legfeszkósabb rész, a talp felrakása a cipőre… Ez két okból is problémás. Egyfelől jól kell rápozícionálni, aztán a megfelelő csavarozással kell felfogatni. Elvileg van erre gyárilag alkalmas szett, de ilyet beszerezni kábé a lehetetlennel határos, úgyhogy marad a házibarkács. Viszont ez sem egyszerű, mert olyan galléros süllyesztett alátétet, amilyen jó lenne, persze nem kapni. Régen még lehetett, de aztán elmúlt. Ami most van, az olyan, hogy a perem visszahajlik, mint a képen.


Ezen viszont még egy kicsit dolgozni kell, mert a cipőben így nyomna. Vagyis a csavar behelyezésével egy arra kialakított lukba helyezve laposra kell püfölni. Akkor így fog kinézni:


Aztán jöhet az izgalmas cipőfúrás. Erre én fára alkalmas fúrószárat használtam, de a fémre való is jó. Mindenesetre legyen éle. A talpat a megfelelő módon a cipőre helyeztem, bepozícionáltam (ez itt a titkos rész 😊), és szorosan tartva megfúrtam a négy lukat. Ha minden jól sikerült, akkor már át lehet nyomni a csavarokat, és némi kézügyesség és egyedi szerszámmal meg lehet csinálni a csavarozást.



Most már lehet szerelni a többi részt. A felfüggesztéseket teljesen fel kellett újítani, vagyis minden gumi alkatrész ment a kukába. Új tüske gumi, új gumi pogácsák. Ez nyilván nem magától értetődő, annyit érdemes tudni, hogy a tüske (kingpin) alá többféle gumi tehető, méret szerint kell választani, vagy lehet gumilapból is barkácsolni. Persze a gyári szebb meg minden, de nem feltétlenül tartósabb. A gumipogikat – lévén kislány a leendő tulajdonos – 72-es legpuhább sure-grip (kék) gumiból és egy régebbi, kicsit keményebb profilos gumiból pakoltam bele. Nem a legjobb megoldás, de hát alkatrész hiány van éppen. A fedő alátéteket (ez elég hülyén hangzik 😊) a gumipogihoz igazítva kell választani, mert persze ebből is legalább 3 méret létezik. Mindezt a tőcsavarra és a lock anyával összerak, és mehet a talpba. Természetesen utána majd súlyra be kell állítani a feszességet.


A féket már útközben felcsavaroztam, mint látni lehetett a képeken.
És ezzel tulajdonképpen el is készült az eszköz, lehet próbálni, beállítani.


Hát így lett ebből a kupacból, ez az eszköz.


Kicsi Lili tátott szájjal bámulta, hogy a futkosó cipőből apa hogy csinálhatott ilyen frankó görkorit 😉, és alig akarta levenni utána. Azt hiszem, mostantól még többet akar gurulni. 😊













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése