2016. november 16., szerda

Interjú Kala-val // Interview with Kala

Mint korábban írtam, Varsóban jártam október közepén egy derby edzőtáborban. Kala hívott meg, a Warsaw Hellcats Roller Girls csapat alapítója. Mivel az ott töltött idő eszembe jutatta, hogy mennyire szeretném ezt a sportot űzni, gondoltam interjút készítek Kalaval, hogy megtudjam hogyan indult a varsói csapat és mit jelent neki a roller derby.
 
Bevezetésként mondj pár szót magadról.
Kala vagyok, Varsóból, Lengyelországból. Roller derby előtt úsztam és kipróbáltam pár küzdősportot, de egyik sem az volt, amit kerestem. Általános iskolai tanár vagyok ☺


Hogyan találtál rá a roller derbyre? Mi inspirált arra, hogy létrehozz egy csapatot?
A roller derbyt az interneten ismertem meg. Amikor Poznanban csapatot alapítottak a csajok, tudtam, hogy ez az! Ez volt az amit kerestem!
 
Hogyan indultatok?
Először a húgommal beszéltem, valami olyasmit mondtam neki, hogy „Hé, Paula! Vágjunk bele! Nagyon szeretném!”. Mire Ő „Jaj, ne! Véraláfutások, fájdalom,… Miről beszélsz? Őrült vagy!” Aztán 2 héttel később Ő jött hozzám és azt mondta „Rendben, benne vagyok. Csináljuk!”. Készen álltam rá. Megkérdeztük a közeli barátainkat és csajokat alternatív színtérből. Még egy facebook eseményt is csináltunk a többieknek. Először egy pubban találkoztunk.

Milyen volt egy edzés eleinte? Hányan voltatok a csapatban?
Eleinte nagyon nehéz volt, nem volt görkorcsolyánk. Találtunk egy kis helyet, ahol edzettünk, nyújtottunk és beszéltünk a roller derby alapjairól. Ezután egysoros korikkal gurultunk és vártunk a görkorikra, amiket Amerikából rendeltünk egy barátunk boltjából.
Kala a kezdetekkor // Kala at the beginning

volt számodra a legnagyobb kihívás a görkorizásban vagy roller derbyben?

Sokkal magabiztosabb lettem és sok barátot szereztem. És kaptam valamit, amire azóta is sokat gondolok. Nagyon büszke vagyok a csapatomra. Azért fejlődünk, mert egy közös cél vezérel minket, valaki jobban megdolgozik érte, van aki kevésbé, de összedolgozunk, annak elennére, hogy ez nagyon nehéz, amikor 20 embernek, 20 különböző véleménye van, de tiszteljük egymást és ami a legfontosabb, a legjobbat akarjuk a csapatnak és a legjobbak akarunk lenni.

Van csapatos görkori nélküli edzésetek? (Például tac-fit, crossfit, stb.)
Nincs közös görkori nélküli edzésünk, de páran járnak edzőterembe vagy otthon erősítenek.

Volt bármilyen komoly sérülésed?
Nem emlékszem komoly sérülésre, csak zúzódásokra és fájdalmas esésekre.

Honnan jött a derby neved? Mi ihlette?
Gondban voltam a derby nevemmel, mert nagyon sok ötletem volt. Végül Wanda Granda lett a nevem – fiatalon kalandvágyó voltam. Granda olyasmit jelent, hogy nagy zaj, zűrzavar.

Mit szeretsz a legjobban a roller derbyben?
Közös célunk van, a csapatmunkát és a görkorizást. Szeretem, hogy bárhova mész a világban, találhatsz derbyseket és lesz közös témátok. A roller derby közösség egy nagy család. Ez lenyűgöző.

Van vicces sztorid ami roller derbyhez kapcsolódik? Nemrégiben egy meccsen az egyik csapattársam miatt kiesett az egyik kontaktlencsém és fél szemmel játszottam le a meccset!

Mik a csapatod tervei a jövőre nézve?
Többet akarunk játszani, létrehozni egy sportszövetséget és fejlődni akarunk. Játékvezetőket, NSO-kat (non skating official), és persze több játékost akarunk toborozni.

Mit tanácsolsz kezdő görkorisoknak vagy roller derbyseknek?
Ne félj, a roller derbys arcok nagyon kedvesek. Bele kell adnom 100%-ot, komolyan kell venned és be fogsz illeszkedni ebbe a világba ☺


Köszönöm a válaszokat Kala! Sok sikert kívánok neked és a csapatodnak!

As I posted about it earlier, I went to a bootcamp in Warsaw in October. Kala invited me, the founder of the team Warsaw Hellcats Roller Girls. The time I spent there reminded me of how much I want to do this sport, I thought I make an interview with Kala, to get to know how she formed the team and what derby means to her.
 
For starters, can you tell me a bit about yourself?
I’m Kala. I’m from Warsaw, Poland. Before RD I’ve tried swimming and some martial arts but it wasn’t that what I’ve looked for. I am a teacher at primary school ☺

How did you find roller derby? What inspired you to form a team?
I’ve knew RD from the internet. When girls from Poznan made a team, I was sure, that is it! That’s what I’ve looked for!

How did you get started?
At first, I’ve talked with my twin sister and told her something like „Hey! Paula! Let’s do it! I want it so much!” And she was like „Och, no! Bruises, pain, .... What are you talking about! You’re crazy!” And then, 2 weeks later she came to me and said „Okay. I’m in. Let’s do it.” I was totally ready for it! We asked our closer friends and girls from alternative scene. We’ve set up an event on facebook for other people and at first we’ve met at some pub.

What was a practice like at the begining? How many girls were on the team?
The beggining was hard, we hadn’t got any roller skates, so we found a small room where we trained condition and stretching, and talked about base of RD. Then we started skate at roller blades and been waiting for roller skates from USA, which we bought on our friend’s skateshop.

What was the most challenging thing in skating or roller derby for you?
I became more confident, I gained a lot of friends. And I received something that I'm constantly thinking about. I’m so proud of my team now. We go up because veryone works for a common success, some less, others more, but still we’re working together, and it’s not easy when you have 20 people and 20 opinions, but we respect eachothers and the most important thing – we want the best for our team, and we want to be the best.

Do you have off-skates trainig with the team? (For example tac-fit, crossfit, etc.) We haven’t got common trainings offskates, but some of us go to the gym or work out in home.

Did you had any serious injuries?
I don’t remember any serious injuries, just bruices and painfull downs.

How did you come up with your derby name? What inspired it?
I had a problem with my derby name, because I’ve had so many ideas. Finally my derby name is Wanda Granda – because I wanted something polish, and it sounds like an old warsaw dialect. when I was younger, I was adventurous, and Granda means something like a big row, mess.
 
Kala mostanság // Kala nowadays - Photo by Agnieszka Skorupka
What do you like about roller derby the most?
I like common goals, team work and roller skating. I love that wherever you’ll be, you can find derby people and everywhere in the world you can meet the people which with you’ll have common topic. Roller derby community is like a one big familly. That’s amazing.
Can you tell me a funny story related to your roller derby experiences?
Funny thing - recently at the scrimmage my teammate pulled me off the lens of the eye and I played half blind!

What are your or your team’s plan for the future?
We want to play more games, make a league, we want to grow up and up and up ☺ We want to enlist more referees and NSO’s and of course players!

Do you have any advice for beginners in roller skating or roller derby?
Don’t be scared, RD people are the nicest guys in whole world! You just have to give 100% to it and take it really seriously, then you’ll match here

Thank you for your answers Kala! I wish you and your team good luck for the future!


A csapat egy része az MRD-s srácokkal // Part of the team with guys from MRD - Photo by Amelia
Derby love,
Erabella

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése