2016. június 29., szerda

Korcsolya dilemma // Skates dilemma

Nagy dilemmában vagyok.
Egy ideje már gondolkodok rajta, hogy le kellene cserélni az öreglányt, amit valószínűleg megérzett, mert az utóbbi időben sokszor fájdalmat okoz.
Nagyon szeretem, de közeleg az ideje, hogy lecseréljem...

A jelenlegi korcsolyámat, ha jól emlékszem még az egyik licitálós oldalon vettem, ráadásul úgy volt, hogy egy lánynak lesz, aki csatlakozik a csapathoz. Én mentem el érte, és fizettem ki. Persze gondolom, mondanom sem kell, a kedves leányzó nem jelentkezett érte. Én meg ott álltam két korcsolyával. Az első korcsolyámnak szörnyű béna műanyag kerekei voltak. Egyáltalán nem szerettem korizni vele (2-3 alkalomról beszélünk :D). Nagyon jól nézett ki, de a korcsolyánál nem a  külső az elsődleges (Hoppá, hoppá, micsoda kijelentés! Csak tartsam észben!), hanem a használhatóság. A kerekein kívül a cipője sem volt az igazi, túl puha volt, nem fogta rendesen a bokámat. Száz szónak is egy a vége, amikor új lány csatlakozott a csapathoz, eladtam neki az első korcsolyámat, és megtartottam azt, ami rám maradt. (Továbbra is úgy gondolom jó döntés volt. :))

Viszont a kis zabikori felett is eljárt az idő. Próbáltam orvosolni alkatrészcserével (lásd gumipogi), de már a cipő is elkezdett szétjönni, belül a sarkánál ragasztószalag van, az utolsó korizás után pedig azt vettem észre, hogy a cipő szivacsozása apró darabokban hullik ki. Emellett a jobb cipőben állandóan vízhólyagos lesz a lábam a sarkamon (véraláfutást is csinált), a nagylábujjamon és a nagylábujjam melle. Így rájöttem, hogy valamit tennem kell.
Persze ez nagy döntés, ezért gondoltam számba veszem az összes opciót, pro/kontra alapon, megrágom, kiköpöm, aztán magamat ismerve szenvedek még egy kicsit, és meghozom a döntést. Egyszer majd...

1.) A jelenlegi korcsolyát újítom fel
Cipőt kellene cserélni rajta. Azt javasolta egy koris pasi, hogy vegyek rá műkorcsolya cipőt. Utánanéztem, nem találom pénzügyileg jó megoldásnak. Másik lehetőség a Chicks in Bowls-ból kiindulva, hogy edzőcipőt veszek, és azt eszkábálom rá. Na most, egy Vans Sk8Hi huszonezer Ft körül van, szintén nem gondolom jó ötletnek, tekintve hogy hozzáteszek egy kicsit, és új korcsolyát veszek. Néztem a cipőboltban is, 8000-ért már lehet kapni olyan cipőt, ami tetszik, de hogy korin mennyire lenne tartós azt nem tudom.
Ha már lúd, legyen kövér alapon a platet is újrafesteném.
Plusz beszerzendő alkatrész a pivot cup, amit a Pepper Skatenél lehet kapni, de nem tudom az én korimba jó-e. Jó esetben kb 1500Ft-os tétel, egyébként eBay-ről tudnám még beszerezni, 2-3000Ft-ért, úgy emlékszem.
Emellett új kerekek is kellenének, az alsó kategóriás Powerslide kültéri kerékből szintén kb. 8000Ft a 8 darab. Ami azt jelenti, hogy 18000Ft-nál tartok. Hmmm... hát, ha belegondolok, akkor kicsit hozzáteszek és megveszem az Oxelót.
Pro: a plate továbbra is használva lenne.
Kontra: régi, esetleg kompatibilitási problémák lehetnek; nem tudom a cserecipő mennyire lenne tartós.
2.) Oxelo quad korcsolya 22990Ft
Ez a korcsolya nem az a stílus, amit szeretnék. Viszont nagyon kényelmes, jók a gumipogik és a kerekek is. Sajnos a női nem rendelhető a Decathlon oldalán.
Számításba is vettem, amíg nem gondolkoztam el és jutottam arra, hogy olyan korcsolyát szeretnék, aminek állítható a fékje.
Pro: rendelhető, kényelmes cipő, kipróbáltam és tetszett :D
Kontra: férfias; nem állítható a fékje.

Le akartam rendezni az összes korit egy bejegyzésben, de ezt még mind le kell fordítanom és nincs kedvem többet írni >.<

***** Nem szponzorált bejegyzés! *****
------------------------------------------------------------------------------------------------------
I'm in a big dilemma.
I've been thinking about buying a new pair of skate quite some time now. My sskates surely sensed it, because they causing me pain lately.
I really love that old pair of skates, but purchasing new skates is getting more and more important.

In a few words: I bought a pretty pair of skates, I liked that, but it had awful hard plastic wheels and very soft shoes. I bought another pair for a girl who was about to join our team years ago. But she disappeard and didn't pay for them. So when another girl came to practice with us, I sold her my very pretty skates and kept the not-so-pretty ones, that I still own (still think it was a good choice :)).

Well, my skates started to seem like they served their time. I tried to give it  a facelift (bushings), but the shoes started to fall apart, the foam comes out in teeny-tiny pieces, and also had to tape the at the heels in the inside. furthermore on my right feet I got water blisters on my heel, big toe and next to my toe after every skates sessions. I even have a two little bloodshots.
So I had to admit, that I need new skates.
That's a big decision, so I think about every opportunity and pros/cons about the possibilities I have. I'll be struggling... #decisionsdecisions

1.) I'll upgrade the skates I have now
I'd have replace the shoes. I skater guy suggested to buy figure skate boots. Damn, those are expensive. Other option, after Chicks in Bowls, the Vans Sk8His. Those are expensive too.
Buying a pair of noname sneakers, that I don't know if the sole is stiff enough, and how long would they last... but they cost around half of the Vans' price.
I'd repaint the plates too. And I need new wheels and pivot cups too, which are very hard to get here. I could order them from eBay. The upgrade would be around 18,000Huf. I save some more money, and I can buy the brand new Oxelo.
2.) Oxelo quad skates 22,990Huf
Well, I don't like that style. It's too masculine. But I could order it. The feminine version is out of stock. Altough it's super comfortable with great bushings and wheels. But they don't have adjustable toe stops. As I know, those can't be used on these kind of plates.
I wanted to write about all skates in one post, but I'm too tired, and it would be too much to read >.<

***** Not a sponsored post! *****

Derby Love,
Era

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése