2016. május 22., vasárnap

Heti helyzetjelentés // Weekly update

Nagy löketet adott, hogy Eszter megtalált és elmentünk együtt korizni, illetve hogy Loránt megtanította, hogyan kell helyesen korizni.
Végre úgy látom vezet valahová ez az egész :) Innen is ezer köszi nektek :)

18-án kedden a közeli kosárpályára mentem ki egyedül. Ami egyből feltűnt, az a pálya minősége. Szerintem ezen kosarazni sem jó.

Elvétve van egy-két apró gally, ami persze normális, de tele van apró kaviccsal, ami részben (szerintem) a burkolat morzsolódása. A burkolat nem sima, inkább érdes, mint egy daráló.
Cipőben fel sem tűnt, de amikor gurultam, éreztem mennyire hullámzik a talaj a lábam alatt. Mindenesetre volt sikerült egy olyan részt találni, ami egészen rendben van, és csak két darabból áll (gondolom a javítgatás miatt van több darabból a pálya), persze a két rész között egy vékony csíkban kinőtt a fű, amin kellemesen pofára lehet esni, amikor beakad az első kerék.
Korizás közben éreztem, hogy valami nem stimmel. Az egyik első felfüggesztésen ki volt lazulva a tengelyen az anya, emiatt mozgott az első két kerék. Természetesen nálam volt a kis szerszám pakkom, meghúztam az anyát és minden rendben volt. Az orrfékem is lötyögött, de az csak akkor tűnt fel, miután átmozgattam mindent a korin.
Sajnos a gumipogácsák egyre rosszabb állapotban vannak, be vannak repedezve és egyre laposabbak.
Párszor sikerült a hátsómra esni, többször térdre, de ez nem tartott vissza :) A powerslide térdvédővel nem vagyok megelégedve, a térdem kék-zöld a múltkori és a mai esésektől, mert nincs rendesen kipárnázva és tulajdonképpen vagy a térdvédő műanyagjára esek, vagy szimplán az aszfaltra. (Hozzáteszem, nem egy szettet vettem kb. 4000Ft-ért a Skateworldben, szóval csodát nem vártam.) Kell majd vennem egy jobbat, nem szeretném tönkretenni a térdem :)
Múltkor gondoltam rákeresek neten derbys edzéstervekre. Így keresve, kb. 1 percen belül nem találtam semmit (á, nem vagyok türelmetlen... :D), úgyhogy gondoltam beírom mellé, hogy pdf, hátha találok valami rajzos edzésleírást. Rajz nincs benne, de az első találat a Maine Roller Derby Training Manual-ja volt. Amennyit tudtam ki is nyomtattam (elfogyott a papír otthon :D) és elkezdtem olvasni. Az alapfeltételeknek még messze nem felelek meg, de legalább van célom :)
A leírások is jók, érdemes elolvasni.
Olvastam azt, hogy korizás közben sípszóra térdre kell esni, felállni és az ellenkező irányba gurulni tovább. A térdre esés és gyors felállás oké, azon gondolkoztam, hogy az ellenkező irányba gurulás miért lenne kihívás? Aztán észre vettem, hogy guruláskor a jobb lábam többet dolgozik, mint a bal. Ellenkező irányba guruláskor viszont inkább a bal dolgozik, az talán gyengébb is és szokatlan a helyzet, ezért nehezebb. Irányt váltottam, eleinte többször is majdnem elestem. Idővel javult, de még mindig nem megy annyira egyszerűen mint amerre megszoktam.
Kb. 1,5 órát gurultam, szívesen maradtam volna még, de kezdett hűlni a levegő és késő is volt már.

21-én szombaton a Margitszigeten koriztunk Diával. Kb. 1 órát koriztunk.

22-én vasárnap a Városligetben, az Olof Palme sétányon voltunk Eszterrel és Lacival. Kb 3 órát koriztunk.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
I'm happy that Eszter found me (my blog actually, hoooray!). She kickstarted my skating and her boyfriend Loránt taught me how to skate in the correct way.
Now it seems like my skating dreams have a direction and I'm going the right way.
Big thank you for you two ;)

On the 18th, I went skating alone. There's a outdoor basketball court not so far from where I live.
The court is bad as hell, covered with pebbles and tiny twigs. I found a part that was better, I skated around 1,5 hours. I've been always skating counterclockwise and I read the Maine Roller Derby Training Manual, about changing directions after falling on one of your knees. I was thinking that changing to skate clockwise won't be hard, but I realised my right leg does more of the work and when I skate clockwise, my left leg works more. And it's also unusual so I was kinda noob when I changed directions.
I felt something strange, it turned out one of the kingpin nuts loosend, I had to thighten it. Also my toe stop was loose.
My bushings are old, cracked and hardened, I'll have to change them soon.
I've fallen a few times, but it didn't stop me, just made me want to become better in skating.
My knees are black eyed, I need better knee pads.
Overall it was a good practice. I wan to skate more and more <3

Derby Love,
Era

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése